شناسهٔ خبر: 174086 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

لزوم استراحت کافی زائران اربعین حسینی که با خودرو شخصی تردد می کنند

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان بر استراحت کافی زائران اربعین حسینی که با خودرو شخصی تردد می کنند تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه اکثر زائران عزیز با خودرو شخصی در حال عزیمت به مرزهای سه گانه کشور هستند، بیان کرد: برابر داده‌ها و رصدهای انجام گرفته، یکی از دلایل عمده تصادفات جاده ای "خستگی و خواب آلودگی" رانندگان بوده که زائران عزیز به این نکته توجه داشته باشند باید حتماً در هنگام سفر به مزرها و بعد از ورود به کشور با استراحت کافی به سفر خود ادامه دهند.

آهکی تصریح کرد: به منظور استراحت و رفاه حال زوار اربعین حسینی، اجرای طرح پویش چشم به راهیم و راه نجات، ۱۵۰ موکب،۴۳ مجتمع خدماتی رفاهی،۲۵ باب راهدارخانه و افزون بر ۱۰۰ پارکینگ حاشیه جاده‌ای، در راه‌های استان همدان به‌ویژه در مسیرهای منتهی به مرزهای سه گانه استان پیش بینی و تا پایان طرح اربعین حسینی فعال خواهند بود.

وی با اشاره به فصل تابستان و گرمای هوا اظهار داشت: طبق بررسی‌ها و توصیه‌های ستاد اربعین حسینی، اغلب زوار در هنگام شب به علت خنکی هوا به سفر خود ادامه می‌دهند که در همین راستا ۹۵ درصد سیستم‌های روشنایی گردنه‌ها، تقاطع‌ها و محورهای استان تعمیر و راه اندازی شده است و خط کشی ۱۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان انجام و ۵۶۵۰ عدد تابلو و علائم در محورهای استان نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در پایان یادآور شد: زوار اربعین حسینی در هنگام بازگشت از کشور عراق با حالت خستگی و خواب آلودگی وارد محورهای استان همدان می‌شوند.